De uskrevne – men gyldne – regler

Vær hilset gæve jydske ryttere – unge som gamle, nye som erfarne.

Mens vi venter på at komme i gang med jagtsæsonen 2023, kan vi jo passede bruge de mørke vinteraftener på at genopfriske de ellers uskrevne – men gyldne – regler, som gør jagtridning i vores klub til noget helt særligt.

• Mød i god tid til jagt, gerne minimum 45 minutter før jagtstart.
  • Hils på dine jagtkammerater og andre fremmødte ved ankomst. Det er særlig vigtigt at få hilst på dagens Master samt jagtlægger.
  • Jagtcheck(s) købes ved kassereren, og den udfyldte check afleveres igen INDEN jagtstart.
  • Som gæst eller nyt medlem bør man vise de øvrige medlemmer respekt ved at ride i den bagerste del af feltet.
  • Det er strengt forbudt at overhale Master! Overhaler man Master, koster det en omgang til feltet.
  • Kom til tiden til frokosten efter jagten. Ved afslutningsparaden siger Master hvor og hvornår, der spises frokost – typisk 30 minutter efter paraden. Man møder op i ridejakke og -støvler og uden nogen form for hovedbeklædning.
  • Frokosten påbegyndes først, når hornblæserne har blæst frokostsignalet.
  • Når man er klar til at køre hjem, siger man pænt farvel til sine jagtkammerater.

Andre regler for deltagelse og påklædning findes her.

Der opfodres til, at man generelt holder sig orienteret på hjemmesiden.