Jagt nr. 4 ved Gjern

Ræve: Tessa Pultz og Jens Laursen
Bagmaster: Ole Mikkelsen
Referent: Michael Laursen

Lørdag d. 19. juni havde Herluf inviteret til en jagt ved Gjern. Ekvipagerne var fra starten varmet godt op med de ca. 28 grader, så efter at have budt os velkommen, siger Master at vi måske kan springe en reprise over, men det blev der heldigvis ikke noget af, da jagtlægger var så forudseende, at han havde lagt en pause mere ind.

Første del af jagten var paraderidning igennem Gjern, derefter var der nedkøling inde i juletræsplantagen med 3 repriser bestående af hver 5 spring. Her havde vi den første afstigning, da en ekvipage ikke var helt enig om retning, hvilket resulterede i at der blev blæst balloner op, ingen kom til skade,

Andel del, 4 repriser, 22 spring, fantastisk natur.
Bakkerne i Gjern er kendt i hele Dannmark, men det er et fåtal, der får lov at opleve det til hest med så mange dejlige mennesker omkring sig.
Første reprise – ulveserien – vi så godt nok ingen rovdyr, jeg tænker de lå i læ for solen.
Næste serie, se der var der gjort noget for at få pulsen op. Da vi kommer ud af skoven, passerer vi et spring med vandgrav, som kunne se meget bundløs ud, og derefter sker dagens anden afsidning, her kommer hesten uheldigvis lidt til skade, og ekvipagen bliver derefter fulgt hjem af er jagtkammerat.
Serie nr. tre, her har vi en rytter der ligger sig og hesten ned, så bliver der igen pustet balloner op, og ingen kommer til skade.

Efter at vi har redet stille og roligt halvanden km, går der panik i en af rævene, da han se den tilskadekommen hest i retning mod ulveområdet.
Hans vågne blik og hurtige reaktion vil nok af nogle kaldes en heltegerning.
Sidste serie kører lige efter bogen, og er en fin afslutning på en dejlig tur på små 16-17 km, fantomulve og falske spring.

En stor tak til publikum, lodsejerne, hornblæsere samt en tak til rævene og Herluf Rahr.

Næste jagt d. 11. september, Vejskovgaard ved Hans Jakob Fenger.

Referat Michael Laursen