Jagt nr. 3 ved Wiffertsholm

Ræve: Carl E. Persson og Bettina Berthelsen

Master: Kim Schewing-Christensen

Bagmaster: Bjarne Mørup

29 ekvipager var mødt op på Gl. Wiffertsholm Gods d. 14. Maj til årets 3. Jagt, som startede festligt i gårdspladsen på smukke Wiffertsholm. Det er 50 år siden Jydsk Jagt Rideklub red sin første jagt på Wiffertsholm, og det blev fejret.

Flemming Lindegaard og familien bød velkommen, med en smuk tale. En tale til ære for Torben Lindegaard og en opfordring til at nyde terrænet, samt en invitation til at holde traditionen med jagter på Wiffertsholm i hævd.

Herefter gik det over stok og sten, i røg og damp over 7 serier, 42 forhindringer, på en udfordrende jagt på 18 km, i et imponerende terræn. Vejret var smukt og ruten veldimensioneret. Den erfarne Master måtte dog sande, at jagtlægger havde været lidt for kreativ i sin linjeføring, og glemte en enkelt forhindring. Men der var hverken mangel på forhindringer eller udfordringer på denne 50 års jubilæumsjagt.

Pausen blev holdt på en dejlig skråning, med udsigt over nysatte kartoffelmarker. Jagten fortsatte og heldigvis blev ingen sat af. Alle red godt og kom glade gennem jagten med humøret højt og appetitten skærpet. En del af jagten gik over nogle af de mange faste forhindringer på Wiffertsholm. Kim og ”kollegerne” havde dog bygget en del gode og gedigne serier og spændende forhindringer, som hestene sprang godt på. Tak for det J

Appetitten blev dulmet med imponerende landgangsbrød til frokosten i Jagtstuen, smukt dækket op, hvilket satte et perfekt punktum for en fantastisk jagt.

Jette Beck