Jagt nr. 6 ved Søholt

Master: Kim Schweing

Ræve: Jens Laursen og Finn Poulsen

Bagmaster: Bjarne Mørup

Denne jagt blev flyttet fra Møllerup i sidste øjeblik, da der faldt urimelig meget regn i ugen op til jagten, og grundet  sandbunden på Søholt, så var det ikke noget problem at ride der, trods meget regn.

22 forventningsfulde rytter var mødt op og ingen kørte forkert, hvilket jo betyder at nyhedsbrev og hjemmeside samt Facebook gør deres.

Jagten blev indledt med et glas portvin, og den sædvanlige velkomst af både Master og Jagtlægger.

Efter en kort opvarmningsgalop, gik turen videre til den første serie i skoven, efterfulgt af en lang galop.

Hestene var nu varmet godt op og klar til næste serie med både nedspring og spring op ad bakke.

Den sidste serie inden pausen var på et skovspor med både oxer og dyb landing.

Efter pausen gik turen til jagtens højdepunkt “Dødens gab”, som dog voldte nogle ryttere problemer og krævede tre ufrivillige afsidninger.

Så fulgte 2 spændende serier i skov med skarpe sving, som krævede at man havde styr på hesten.

Efter jagten var der opråb, og alle kunne melde fuldført og uden skader.

Der var herefter dækket op i Hanne og Poul Jørgen Lindberg’s lade til frokost og hyggeligt samvær, og som de 3 jagthornsblæsere dog kan spille, det var en ren fornøjelse.

Da jeg ikke fik udnævnt nogen til at skrive referat så måtte jeg jo skrive det selv  🙂

Finn Poulsen