Jagt nr. 8 ved Skive Rideklub

Ræve: Kristian Fjendbo og Carina Teglgård

Master: Severin Lassen

Bagmaster: Bjarne Mørup

Det var en flot efterårsdag, stille med fint solskin efter en kølig nat, fantastisk vejr til at ride jagt.

18 jagtryttere mødte frem til en rigtig god oplevelse sammen med mange publikummer som også havde mod på en tur i skoven.

Der var mange fine og spændende springserier lagt på ruten. Spring af en god kvalitet og passende sværhedsgrad med udfordringer. Stemningen i felter var som altid god og indehaverne af æres titlerne vartede godt op med flaskerne her hvor jagt året går på held.

Terrænet var perfekt selv efter den megen regn efteråret har budt på. En fin sand/ skovbund. En spændende jagt. Kristian med hjælpere har bygget en jagt veltilrettelagt i et tror jeg begrænset areal, men har formået at variere turen således at man har et indtryk af at vi har været i et stort skovområde.

Der var et enkelt uheld hvor hesten gled og rytter og hest desværre gik hver til sit, dog genforenet senere på dagen og Ingen kom til skade.

Tilbage på Skive rideklub kunne vi varte hestene imens glæden til at mødes til en samlet afslutning i klubbens cafeteria hvor der ventede en dejlig kartoffel/porresuppe. (Hvad er mere aktuelt i netop ”Kartoffelland”)

Efter fortjente lykønskninger og hyggeligt samvær var der kun bilturen hjem efter en rigtig god jagt, hvor oplevelserne havde mulighed for at lagre i hukommelsen.

På gensyn med tak for en god jagt.

Steen Buhl Larsen