Jagt nr. 7 ved Als Odde

Ræve: Bjarne Mørup og Carl (Calle) Persson
Master: Kim Schewing-Christensen
Bagmaster: Hans Jacob Fenger

Årets anden efterårsjagt var lagt i området omkring Mariager fjord og vejrguderne var med JJR, hele turen rundt i tørvejr, trods den danske monsun regn.
Kim bød velkommen til ca. 20 fremmødte veloplagte jagtryttere og heste, hvor af nogle kom langvejs fra.
Jagten startede med en god opvarmning på en privat landings bane med tilstødende marker, så hestene var blevet klar til at springe de første spring i passende højde.
Springene var med de traditionelle stativer med dog opfindsom opsat, en enkelte serier var lagt i slangegang hvilket gjorde at man ikke umiddelbart kunne se næste spring, dette krævede dog at man red sin hest.

Midtvejs på turen var vi igennem en grusgrav med god op/nedstigning der krævede lidt ekstra af hesten, da skrænterne var stejle og opstigningen begyndte med et lille stammespring.
Lidt utraditionelt var der lavet en fårefold som voldte nogle lidt problemer, men fik man redet hesten godt frem i flow så var den helt perfekt både med afstand og højde.
Jagten bød på flere grøfter som drillede en del heste, særlig Jans nye hest, om det var modet der svigtede ved Stranges eller landingsbanen der var for kort melder historien intet om.
Til sidst fik alle hovene i Mariager Fjord og en god galop i vandkanten, dog havde familien Stranges lidt svært ved at vente på Masters signal til galop.
En god jagt lagt i et dejligt terræn med springene godt placeret, med enkelte overraskende vendinger og retninger, der gjorde at denne jagt havde flere stop end ellers på JJR jagterne.

Efter vi alle havde vartet vores heste, blev frokosten indtaget under halvtaget ved en fodboldbane, endnu engang hyggeligt samvær med dejlige jagtkammerater.

Referent: Pia Nyegaard