Jagt nr. 5 ved Ellinglund

B-repræsentant: Jens Laursen
Ræve: Severin Lassen og Knud Kristensen
Master: Jens Laursen og Niels Lassen
Bagmaster: Hans Jacob Fenger og Birgit Nørgaard.
16 km, 34 spring, 22 deltagere.

Vi drog hjemmefra i dejligt solskin og 21 grader, hvilket altid gør en jagt skønnere at ride.
Severin bød velkommen og kom med et lille historisk input omkring det terræn, vi skulle ride i.
Vi skulle jo forbi det moseområde hvor Tollundmanden og Ellingpigen var fundet.
Jagten var udlagt i det naturskønne område ved Bøllingsø og opland, virkeligt et skønt område, man bestemt fik lyst til at besøge igen.

Efter en god lang skridt og trav reprise (hvilket var rigtig godt) kom vi op på en forhøjning/udkigspunkt, hvor vi kunne se ud over hele området med mosen, godt for sjæl og krop, jeg tror, alle tog en dyb indånding af den friske luft og var klar til første springserie, som alle forcerede i fin stil. Ved næste serie måtte den ene ræv dog lige en tur af, for at tjekke om der skulle være flere oldtidsfund i mosen. Da han var i sadlen igen, fortsatte feltet over de sidste forhindringer i anden serie. De efterfølgende serier kom som perler på snor, lagt ud i god harmoni med terræn og bund, dog lavede Hans Jacob hele 2 arkæologisk udgravninger, men han fandt ikke flere oldtidssager.
Pausen blev holdt ved Bøllingsø, skøn udsigt, sol og humøret var højt, efter pausen var den 3. serie som igen var i god harmoni med naturen.
På et tidspunkt knækkede feltet over i 3 dele, formanden mente, at det skulle føres til referat: at det forreste felt fungerede og det bagerste felt fungerede, MEN det midterste felt ÅH Nej de 2 sladretanter Jan og Pia………….. under stor protest er dette hermed ført til protokols 🙂

Vi spiste vores medbragte mad under et dejlig stort halvtag ved Ellinglund gård, hvor diverse taler blev holdt, som sædvane tro holdt vores formand en tale, men han kunne dog ikke helt huske sammen med hvem han havde redet jagten…..smiler.

Alt i alt en god jagt i et skønt område, dejlig dag, fint tempo med et godt flow, gode skridtpauser og galop serier, dog kunne vi ønske at Severins grensaks havde været fundet frem.

Referent

Pia Nyegaard