Jagt nr. 1 ved Aakjær
16.04.2011

30 forventningsfulde ekvipager kom til Aakjær Gods heriblandt nye ekvipager denne lørdag.

Vejret var det pragtfuldeste forårsvejr og skovbundene var dækket til med blomster.

Jagten startede med den obligatoriske parade, hvor vi blev budt velkommen af master som orienterede om jagtens længde samt de forskellige passager.

Gods ejeren var desværre forhindret i at være til stede, men stor tak fordi vi endnu engang må komme på dette pragtfulde sted.

Allerede i første serie fandt man hurtig ud ad, at jagten skulle rides med stor omtanke. Der var mange udfordrende spring. Heriblandt var der spring ned af bakken i et meget glat terræn, ligkisten og meget mere.

I midten af jagten mistede en rytter balancen, men sikken en opdraget hest, der bare stod helt stille og ventede på at rytteren kom på benene igen.

Lige inden pausen hvor vi mødte ligkisten kom en hest i klemme i springet, og rytteren måtte en tur ned i græsset. Rytteren kom hurtigt på benene igen, dette gjorde hesten ligeledes, men den fortsatte uden resten af feltet en tur ind i skoven. Her en stor tak til Hans Jacob som fandt og indfangede hesten.

Herefter kom rytteren op på hesten igen og resten af jagten forløb uden yderligere uheld.

Godt at de faldne ryttere kun fik sår på sjælen og ikke kom til skade, skønt at kunne se frem til en lille en på den konto.

En stor tak til jagtlægger Kjeld Sørensen og officials for en helt fortræffelig jagt på Aakjær Gods. Vi er mange der håber at der kommer endnu en jagt fra jagtlæggeren.

Referent

Susanne Jensen