Jagt nr. 4 ved Nørlund

Ræve: Helena Stagsted H. Jensen og Steen Buhl Larsen
Master: Henriette Kristensen
Bagmaster: Bjarne Mørup

Ja så oprandt den 7.juni -tidligt op og afsted med trailer og hest mod Nørlund Plantage.Efter ca. 3 timers kørsel nåede vi frem til Klinkhøjvej 8, hvorfra jagten skulle starte. Det var der utroligt nok 36 andre ryttere der også gjorde, så jeg tror der går rygter om at Henriette bygger spændende jagter, for et felt på 37 ekvipager hører til sjældenheder i J.J.R. Der var dog en hel del gæsteryttere, så det lover godt for klubbens fremtidige medlemstal.
Efter velkomst af master og drinks af hjælperne, var vi klar til at ride ud på en oplevelsesrig tur.
Jagten bestod af 7 serier, ialt ca. 35 spring, godt placeret i det enormt skønne terræn, som Nørlund Plantage består af.
I første serie var der en lille udfordring, idet der skulle drejes 180 grader for at ramme det sidste spring i serien. Næste serie startede på toppen af en bakke og så gik det ellers i fuld fart nedad til de andre spring.
Derefter kom der en spændende serie med 1.spring over en bøgehæk  plus 3 andre spring godt placeret i terrænet.
Så var der tid til en velfortjent pause til hestene  og en forfriskning til rytterne. Efter pausen startede vi med en serie med dyb landing i første spring. Dernæst kom vi til vandspringet, som krævede en enkelt badegæst, men skidt vejret var fint, så det var vist ikke så slemt, bortset fra at uniformen blev lidt grumset.
På vejen hjemad skulle vi lige ind til højre i skoven, hvor der var placeret en  fin serie i en halvcirkel ,den var rigtig god. Til slut skulle vi lige have 1. serie igen, bare taget i modsat rækkefølge af første gang.
Så var heste og ryttere vist også temmelig møre, efter en rigtig fin jagt, og vi skridtede hjemad til Henriettes dejlige sted, hvor der var dækket op i haven til den afsluttende frokost, som vi nød i det fine sommervejr. Herefter var det tid til at drage hjemad, en rigtig god oplevelse rigere.
Mange tak for det Henriette og hjælpere.

Referent: Erik Juul Jensen