Jagt nr. 7 ved Pårup

Master: Kim Schewing-Christensen

Ræve: Steen Buhl Larsen og Severin Lassen

Bagmaster: Bjarne Mørup

Lørdag den 15. september 2018 tilsmilede vejrguderne os og lod solen skinne, selvom det havde været en noget regnfuld nat. Dette fik de fleste at mærke allerede ved ankomst og parkering, hvor bundforholdene var til den bløde side.

Heldigvis er problemer til for at blive løst, og vores vært var fluks klar med sin traktor og hjalp de nødstedte. Da alle mand havde sadlet op, ankom sidstemand…. Heldigvis er han kendt for at være en hurtig opsadler 😉

Der var 16 veloplagte jagtryttere med glade heste i feltet, og stemningen var i top. Severin med sine hjælpere, havde lavet en rigtig fin tur i det naturskønne område. Turen var ca. 15 km lang og der var ca. 35 forhindringer fordelt på 7 serier. Flere forhindringer var placeret således at rytterne, ud over at nyde turen, også skulle ride.

Der var var flere passager med lange gode bakker, der var stubmarker, skov og en tur ned omkring en smuk dal med små søer. Forrest i feltet fik vi også lov af se et rådyr, hvilket godt kunne have sendt en ræv af hesten, men han var heldigvis vaks.

Turen forløb uden hverken styrt eller fald fra hest, vi havde et par enkelte små stop, én skulle af og tisse, en skulle rette noget udstyr, og rævene mistede deres haler i nogle lavt hængende grene, men det var jo alt i alt småting.

Henimod slutningen fik vi igen lejlighed til at øve bred front, og lige som vi skulle til at tage sidste springserie, sendte vejrguderne os en regnbyge, men lod dog stadig solen skinne højt.

Ved den efterfølgende frokost var stemningen rigtig god, det lød til at alle havde haft en rigtig dejlig tur.

Tak for det.

Referant: Lea Jensen