Himmerigskoven 20.04.2024

Bagmaster: Bjarne Mørup

Følgefelt: Annette Munk førte an

Antal deltagere med følgefelt: 32

En kærkommen jagt, lagt på en god dato, hvor jeg havde fri, og min trofaste skønne jagtkammerat, Carina, havde fået udgangstilladelse af svinebonden.

Afsted det gik, fra Thy mod øst. De evige tidsoptimister som vi er, så skulle vi nok være kørt lidt før, men så længe vi er i sadlen før Hans Jakob Fenger, så går det.

Det var længe siden vi havde været afsted, så vi glædede os helt vildt, så meget, at jeg ikke skænkede det en tanke, at det var en ny hest, jeg havde med.

Og ud over at lægge mig bagerst i feltet, var det heller ikke nødvendigt at tage andre hensyn.

En yderst veltilrettelagt jagt fra start til slut.

Bundforholdende var bløde, meget bløde, men det kan ikke være anderledes, når det har regnet hele dagen forinden.

Men selv om der var blødt, så var der lutter grin, sjov og ballade ned igennem rækkerne.

Det var en skøn blanding af ponyer og heste, måske det var derfor, der var så godt et flow ned igennem feltet.

Af den første forårsjagt at være, oplevede jeg jagten som værende af passende længde med passende antal spring, og alle sammen velplaceret.

Det afspejlede sig i, at vi kun skulle stoppe op en enkelt gang, da hest og rytter skiltes på uheldig vis.

Det varede ikke mange minutter, før hest og rytter var genforenet og fortsatte ufortrødent.

Humøret var højt, og blev kun bedre som niveauet på lommelærkernes væskespejl dalede mod bunden af flaskerne.

Vel mødt til næste tur, hvor jeg må sidde over, og tak for en dejlig tur Gitte og hjælpere.

Under hjælpere gælder portvinsskænkere, publikum, alt fra pårørende til jagtkammerater, der ikke er ridende på nuværende tidspunkt.

JYDSK JYDSK JYDSK HURRA.

Suzanna Child