Jagt nr. 1 ved Farstrup
25.04.2015

Jagtlægger: Bjarne Mørup

Ræve: Calle Persson og Bjarne Mørup.

Master: Kim Schewing

Bagmaster: Erik Juul Jensen

Årets første jagt blev holdt i det smukke himmerlandske terræn ved Lundby hede og Rønhøj plantage.

Vejret var med de 23 deltagende ekvipager. Jagten foregik i solskin, og en time efter afslutningen kom regnen.

Jagten var 20 km lang og tog 2 timer, hvilket var helt passende for årets første jagt.

Terrænet var meget afvekslende. Vi red over marker, i løvskov, over hede og i granskov. Første serie var en helt ligetil runde på en god græsmark. Så var alle godt i gang. Jagten bød også på en serie med brede kævler, et par serier på heden og en fantastisk flot serie over nogle store græsklædte bakker med skov og hede som baggrund. Undervejs var der også indlagt et par galoprepriser uden forhindringer.

Jagten var hele vejen igennem meget indbydende. Heste og ryttere havde en fantastik tur med smukke afvekslende landskaber, perfekte bundforhold og indbydende forhindringer.

Følgefeltet havde gode muligheder for at følge jagten og nyde den smukke natur.

Efter jagten var der fællesspisning af medbragt mad, og takketaler til alle der havde været med til at lave jagten.

Referent: Susanne Thomsen