Jagt nr. 5 ved Kompedal

Ræve: Kim Schewing-Christensen og Frederikke Stranges
Master: Bjarne Mørup
Bagmaster: Jens Laursen

Lørdag d. 27. juni var 29 spændte og glade ryttere og heste mødt op i lejren i Kompedal. Vejret var overskyet, men varmt varmt varmt.

Turen startede med at skridte fra lejren og ud i plantagen. Den første springserie vi mødte var nogle små gode opvarmingsspring i form af nogle stammer og stativer.

Der efter gik turen mod vandet. Vandet voldte problemer for en del ryttere. Den altid “kække” Calle måtte en tur i vandet, men slap heldigvis fra uheldet uden skader 🙂 Ialt måtte 3 ryttere af i utide i serien omkring vandhullet og bækken, alle var dog på hesten i løbet af kort tid og fortsatte i godt humør.

Næste serie var de rigtige fede svinerygge bygget af kraftige stammer, så hestene fik nogle helt fantastiske spring, det var en rigtig god serie med gode sving.

Der var en serie mere inden pausen, som var stativer, der var sat op i et snoet spor. Pyntet med flot grønt gran.

Efter pausen var der 3 serier tilbage. Den første var i et bakket terræn som indeholdte både en stor grøft og en pæn dyb landing.

Dernæst kom vi til endnu en fast serie i et fantastisk flot terræn. Her var der desværre en hest og rytter der tog et hovedspring, men var heldigvis hurtig oppe på benene igen.

Så vendte vi hestene, og på vejen tilbage til lejren møde vi den sidste serie som var serie nr. 3 bare fra den anden side.

Alt i alt en rigtig dejlig jagt med gode spring og nogle lange galopture. Kompedal er et fantastisk terræn at ride i med flot natur og masser af dyr 🙂 Der var en god stemning i feltet, og jeg er overbevist om at alle havde en rigtig god tur.

Da vi igen ramte lejren, vartede vi vores heste og mødtes til sandwich.

Da der om aften skulle være fest var der en del heste som skulle overnatte i plantagen, der havde Bjarne og Kim lavet nogle fine folde så hestene kunne holdes deres egen fest 🙂

Omkring kl. 18 var der igen fuld fart på lejren, omkring 32 festglade rytter. Der var rigtig lækker mad på grillen, Finn havde grillet nogle rigtig lækre bøffer og Jørgen stod for de roterende kyllinger. I løbet af aften var der flere gange besøg af de Jydske opvaskere, og hvis jeg selv skal sige det, var det 4 utroligt smukke kvinder som klarede deres opgave til et 12 tal 🙂

En rigtig hyggelig fest med højt humør og masser af gode røverhistorier 🙂

Helt sikkert et meget vellykket arrangement.

Referant

Tina Kristoffersen