Jagt nr. 8 ved Hjørring

Så oprandt igen en dejlig dag med JJR. Vejrguderne var med os, solen skinnede fra en skyfri himmel og jeg havde inviteret en gæst med. Laure hentede Gamay og mig kl. 08.00 og vi ankom til Smalby kl. ca 09.30, så der var lidt tid til at hilse på og lidt hyggesnak inden jagten.

Calle bød velkommen og gav orientering om at både avisen og TV journalister var mødt op.
Kim og Erik red ræve, og undertegnede red bagmaster.
Jagten startede med en god opvarmning i kuperet terræn, så hestene var varmet godt op til første serie på skovvejen. Sidste spring overraskede dog mange, ved at stå kun få galopspring fra et sving, men selvom mange måtte vende om og prøve igen, fik de et godt spring.
Calle havde orienteret om, at turen var på ca 12 km, men det tror jeg vi nåede til før pausen (men afstandene er jo nok større nord på).
Efter pausen var der blandt andet en serie med en fårefold, det er en spændende afveksling i en serie og selv om der var lidt forvirring, synes jeg, det er en god variation.

Der var en enkelt serie der udgik på grund af det våde vejr, som vi havde haft i ugen inden jagten, men det løste Calle godt ved at lægge 2. serie ind igen som afslutning.

Jeg synes, det var en god jagt med god placering og udnyttelse af terrænnet.
Vi kom alle tilbage i god behold, med kun en enkelt stop (Jan har et eller andet med vand). Jens måtte dog af lige inden slutningen og måtte gå det sidste stykke, han fortrød dog, hans flaske blev nemlig tømt.
Frokosten blev indtaget på gårdspladsen i strålende sol.
Det var også dejligt at se mange af de tidligere jagtryttere, som trofaste stiller op som tilskuere, det blev endnu en dejlig oplevelse med JJR.

Referent: Bjarne Mørup