Jagt nr. 5 ved Als Odde

Bagmaster jagtfelt: Bjarne Mørup

Master følgefelt: Tessa Pultz

Bagmaster følgefelt: Finn Poulsen

Jagten blev afholdt i området omkring Als Odde med udgangspunkt i Himmerlandsgården. Da det var arrangeret som en minikampagne, startede vi først kl. 12.30. Vejret var flot med solskin og tilpas ridetemperatur.

Feltet bestod af 17 deltagere i jagtfeltet og 5 deltagere i følgefeltet.

Ruten var på en passende længe på ca. 16 km med lidt mindre til følgefeltet. De to jagtfelter fulgtes ad en del af vejen, hvor der nogle steder var opsat et lavere spring ved siden af jagtspringene. Andre serier var lavet kun til følgefeltet.

En del af jagten foregik i en juletræsplantage, hvor springene stod stabile og bunden var fast. Der var dog nogle skarpe sving, hvor springene var placeret således, at det krævede en del ridning for at passere dem fornuftigt. Vi var også inde i ”urskoven”, hvor vegetationen var lidt vild, og vi red langs en grøft, men græsset var blevet slået, så der var en fin bane. Det blev godt nok et lidt lang ridt i denne serie, men folk synes om dette lidt særprægede område, og smilede og lo.

Herefter gik turen til strandengene, hvor vi red blandt vilde orkidéer. Denne del sluttede med en rask galop på diget langs med stranden og i vandkanten. Så var det kun to serier tilbage. Den ene foregik på den ubrugte campingplads, hvor springene stod rigtig fint rundt på pladsen, således at publikum kunne se alle springene. Den sidste serie blev afviklet i skoven bag Himmerlandsgården, og var i et lidt kuperet terræn.

Alt i alt var det en fin tur, som Kim havde fået stykket sammen. Desværre var der tre ryttere, som af forskellige årsager valgte at trække hesten tilbage til Himmerlandsgården. Her var der lavet folde til hestene, da der var mange, der skulle med til festen om aftenen.

Efter opråb og tilbagemelding om fuldført eller deltaget, blev jagten blæst af.

Dagen sluttede med middag og fest om aftenen for dem, der havde lyst til det.

Referent: Severin Lassen