Jagt nr. 3 ved Fuglslevgaard

Master: Kim Schewing
Bagmaster: Gitte Eberhard
Antal ryttere: 22

Tirsdag aften, ser vejrudsigt for jagtdagen, REGN.
Nå, melder trods alt til, jeg havde jo lovet Finn at komme, og det er jo før set at en vejrudsigt bliver ændret i løbet af ugen.
Det endte så med skybrud natten mellem torsdag og fredag, 55 mm. regn i Kolding.
Og lørdag, solskind, og forsøge at hive sig i gang kl. 5,45 ved at synge, Det er den dejligste morgen i hundrede år, og jeg lever.
Ved ankomst til jagt bliver vi, Kjeld og jeg, samkørsel, budt velkommen af Finn som også kunne præsentere sin nye unge smukke staldvært.
Jagten foregik mest i skov, tilhørende optiker Poul Jørgen Lindberg og frue.
Forhindringerne var med omhu placeret, så man hele tiden skulle tænke på næste udfordring.
En serie havde Finn ”tilplantet” med Gyvel, som stod i fuldt flor – Smukt.
Inden pausen, som foregik ved Lindbergs smukt placerede dressurbane, lige ned til Stubbe Sø, skridtede vi en tur ud i søen.
Jeg syntes at jagten foregik i et godt tempo, men når man efterfølgende ser billeder ser det ud som om nogen rider rigeligt tæt.
Een hest syntes åbenbart, det gik meget for langsomt efter pausen, og havde besluttet sig for at vise, den sagtens kunne klare serierne i dobbelt tempo. Den nærmest fløj forbi den ene hest efter den anden.
Et under at den holdt sig på benene rundt i svingene.
En enkelt afsidning var der også, men alle meldte fuldført.

Tak til Finn for en dejlig oplevelse.

Referent: Mogens Jessen