Jagt nr. 7 ved Bording

Ræve: Severin Lassen og Kristian Fjendbo
Master: Jens Laursen
Bagmaster: Kirsten Slemming

25 forventningsfulde ryttere med deres heste var mødt op til efterårets første jagt, hvor vejret var som en lunefuld efterårsdag, med truende regndryp fra morgenen af. Da vi, efter velkomst og lidt beskrivelse af turen og den traditionelle lille til halsen, red af sted, var vejret perfekt, ikke for varmt og en lille brise, humøret var højt og endelig var vi i gang igen efter sommerpausen.

Lidt spændt på hvad Severin og hans tro hjælpere havde fundet på denne gang. At lave det helt vilde variation på en mark jagt, kræver god fantasi og det må siges at Severin og Knud havde virkelig brugt mange rideture for at planlægge denne jagt.

Der var korte og lange repriser, sving og drej og selvom Bording mark er det fladeste stykke jord i Jylland formåede jagtlægger at give os fornemmelsen af at det gik både op og ned. Der var serier i den nedlagte grusgrav, både før og efter pausen med et par dybe landinger. En knap så vellykket bredfront, flere heste blev klemt bagud, så den blev taget i to rækker, kønt så det ikke ud, men vi hyggede.

Jagten sluttede af med en serie på 4 spring hvor det sidste spring, var en valgfri grøft, selvom den var bygget perfekt, med lav bred opspring, tror der var flere der var glade for denne grøft var valgfri.

Da vi alle havde vartet vores heste, skinnede solen fra en skyfri himmel og vi nød vores medbragte mad i gårdhaven, hvor Marianne havde dækket op med dug på bordene og hjemmebagt kringle.

Havde i dag tre gæster med, som alle havde haft en rigtig god oplevelse, og jeg tror bestemt de kommer igen for at blive fuldgyldige medlemmer.

Referent: Henriette Kristensen