Jagt nr. 7 ved Møllerup

Master: Kim og Jens

Ræve: Anne Sophie Gamborg og Calle

Bagmaster: Bettina

Den syvende jagt blev redet i Djurslands naturskønne omgivelser omkring godset.

Mere end 25 ryttere var mødt op, og alle var klar til tiden.

Super jagtvejr, ingen vind, sol med lette skyer, og tørvejr under hele jagten. Men det kunne godt ønskes, at der havde været lidt mere tørvejr op til jagten, da en serie blev taget ud, og springene stod under vand.

Første serie var på stubmark, hvor det gik lidt op og ned. Det var gode brede spring. I denne serie var der desværre én der ufrivilligt kom af hesten, men kom op igen og fik resten af jagten med.

Anden serie var super god. Det var ind, ud og rundt om en lille skov. Der var et par spring inde i skoven, hvor der var bundet gran på. Der kunne man virkelig mærke at hesten løftede sig. Her skred én af hesten desværre i et sving, kvitterede med et bukkespring, som sendte rytteren på i jorden. Hun kunne desværre ikke fortsætte.

Tredje serie var rundt på en stor græsmark, hvor der var gode brede spring. Bunden var ok, men til den bløde side. Her blev der også lavet en flot bred front, hvorefter der blev der holdt pause.

Fjerde serie var på samme græsmark, selvfølgelig i en anden rækkefølge. Efter at være kommet over springene i tredje serie var nogen af de øverste bomme knækket, men de kunne sagtens springes. I denne serie var der desværre endnu en der kom ufrivilligt af hesten, som også måtte udgå af jagten.

For at komme til femte serie, kom vi igennem en lille by og over en høstet hamp mark, hvor vi kunne nyde den smukke natur. Selve serie var på en markvej igennem en allé. For enden af Alléen dejede vi ud på en stubmark hvor hestene fik lov at løbe op af bakke.

Det var en super god jagt, med smukke heste, fantastiske mennesker og et dejligt publikum.

Masterne skal have stor ros for det gode tempo. Det var helt perfekt.

På denne dag blev frokosten nydt udendørs i det milde efterårs vejr. Og vi skal ikke glemme de tre hornblæsere, som fik grineflip da frokosten skulle blæses af.

Så nu kan vi kun se frem til årets 8. jagt.

Luise