Jagt nr. 6 på Møn

Ræve: Louise Hansen og Kim Schewing-Christensen
Master: Henrik Rasmussen
Bagmaster: Poul Klenz Larsen

Fredag den 28. juni var traileren kørt frem og hesten dopet, og vi klar til en 6 timer lang køretur til Møn. Turen gik fint og vi ankom kl 17. Velkomstkomiteen sad alledere klar udenfor med en tiltrængt kold øl. Nogle af de først ankomne nåede endda en ridetur i den smukke natur.
Vi fik anvist vores værelse i Snehvides Hus – et lille skovløberhus ved siden af Stengården Lodge. Perfekte rammer for både heste og ryttere mm.
Fredag aften var der socialt hyggeligt samvær og fælles pizzabord. Vi havde en anden aftale og spiste rigtig lækre pandefisk på Hyttefadet ved Klintholm Havn. Vel tilbage på Lodgen slog vi følge til en godnatpils inden vi røg til køjs – nogle senere end andre !! 3 “yngre herrer” måtte dog lige have en påmindelse kl. 3.30 om næste dags jagt !!
Efter fælles morgenmad i Hovedhuset nåede stort set alle en tur ud på Klinten, og de hardcore tog de mange trappetrin ned – inden hestene skulle klargørers til jagten kl. 13.
Ved middagstid begyndte Storstrøms rytterne at ankomme og kl. 13 blev jagten blæst igang for 32 veloplagte og forventningsfulde ryttere (15 fra Jydsk og 17 lokale).
Det blev oplyst, at der var 27 forhindringer og turen var 14 km lang. Alle forhindringer var faste forhindringer i form af gamle og robuste kævler.
Selvom regnen var begyndt at drille lidt tog det absolut ikke fornøjelsen fra hverken ryttere eller tilskuere i det utroligt smukke bakkede landskab med et fantastisk vue over vand og land.
På turens første serie havde den ene ræv dog problemer med den sidste forhindring og måtte have et par forsøg, i selskab med et par ungtyre som ikke brød sig særligt om de røde jakker.
Rævene havde også lidt problemer med at finde vej, men det betød jo bare, at vi fik set endnu mere af det skønne landskab. På et tidspunkt rider vi i en græsfold med mange kreaturer, hvilket en del heste ikke brød sig særligt om – især referantens krikke som dog reddede rytteren fra at bide i græsset! Men desværre var der til slut et uheld hvor en tilskuer blev sparket i ansigtet af en hest. Heldigvis var det dog ikke så alvorligt som det i første omgang så ud til. Alt i alt en rigtig god jagt selvom regnen nu silede ned. Der blev hurtigt sadlet af og skiftet til tørt tøj inden vi blev bænket ved et veldækket frokostbord 🙂 37 glade mennesker hyggede sig nu de næste mange timer, med lækkert mad og rigeligt med våde varer..
En rigtig dejlig weekend var slut søndag formiddag, efter fælles morgenmad og oprydning. Et sådant weekendarrangement kan varmt anbefales, hvor hygge og socialt samvær er i højsædet ! Til slut en STOR ros til arrangørerne og køkkenpersonalet, for en for en skøn og veltilrettelagt weekend ! 🙂

Mvh. Calle og frue