Jagt nr. 9 ved Søholt

Ræve: Michael Laursen og Annette Munk
Master: Jens Laursen
Bagmaster: Severin Lassen

Den 9. oktober var en ret stormfuld dag, men trods dette var der et par og 20 ryttere, der trodsede vejret og mødte op til jagten med et godt humør.

Michael Laursen tog dog lige en tur rundt i skoven på cykel for at se, om der kunne være væltet træer. Motorsaven måtte startes et par gange, men ellers var skoven fit for fight. Alle ryttere var klar til paraden kl. 10.30.

Paraden foregik nederst i parken helt ud til søen. Et meget smukt og idyllisk sted hvor Søholt Hovedgård dannede baggrund.

Efter en velkomst af Master Jens Laursen og en lille en at varme sig på gik turen stille og roligt ud i skovområdet, hvor jagten skulle stå.

Så lød jagthornet, og jagten var skudt i gang.

Serie 1. Alle fik en god start. Springene var bygget stille og roligt op, nemme at ride på, og alle ryttere fik en god start.

Serie 2. Efter en skridtpause lød jagthornet igen, og serien kom lidt mere ud af det blå, da serien blev lagt på stier og små skovveje i skoven. Men der var et godt flow, så det betød ikke noget.

Serie 3. Havde vi en lidt længere skridtpause. Vi krydsede landevejen. Denne serie lå i lidt mere åbent og kuperet terræn, og her var der lidt mere fart over feltet, men ingen problemer.

Så var der en skridttur hen til en pause, hvor vi mødte publikummet, og der var mulighed for at få lidt væske til halsen, og hestene kunne strække lidt ud.

Efter pausen havde vi en serie, før vi krydsede landevejen på tilbagevejen hjem. De sidste serier var ligesom de foregående ganske godt lagt i terrænet. Alle kom ganske fint over dem, og jeg følte ikke, at der var nogen, der havde problemer.

Publikum blev ledt rundt og var altid på plads, inden feltet kom til en springserie og jagten foregik i et godt og jævnt tempo.

Jagten sluttede med en parade med navneopråb. Efterfølgende var der fællesspisning, som bestod af en jægergryde kogt af Michael, og hvor Master afsluttede jagten med at holde en tale, hvor han blandt andet takkede Michael og ønskede alle en god dag.

Tak for en god jagt. Dem må du gerne lave mange af, Michael. Vi kommer gerne til Søholt en anden gang.

Preben Mentz