Jagttræning på Bidstrup
20.03.2021

Vejret var køligt men mildt lørdag d. 20. marts, da 14 friske equipager mødte op til tyvstarten på jagtsæsonen 2021. Foruden en del af klubbens medlemmer havde vi besøg af tre gæster – skønt at se nogle nye ansigter!
Kl. 10.27 trillede den sidste trailer ind på parkeringspladsen, så vi blev em smule forsinkede i forhold til det planlagte program, men det gik jo alligevel. Efter parade, velkomst og en lille en, skridtede vi op gennem alléen, og svingede til venstre, hvor man ned til højre kan se dødens gab på Bidstrup – den evigt spændende, publikumstiltrækkende grøft. En enkelt rytter, som ikke havde set monsteret tidligere, spurgte lidt forsigtigt, om der mon ville være grøfter på dagens rute. Jeg beroligede hende med, at det var der ikke.
De første serier forløb uden større problemer. Først ved gyvelerne måtte en rytter en tur i græsset – hun ledte eftersigende efter sin ridepisk 😉 Dog kom hun intet alvorligt til, så turen fortsatte. Det absolut største problem på dagens rute opstod, da vi nåede til pausestedet ved jagthytten – vores øl var VÆK!!! Skæbnen ville dog, at vi senere rendte på den velmenende jæger, som havde sat øl og sodavand ind i jagthytten. Vi vendte alle mulerne, og fik inden dagens sidste serie endelig slukket tørsten.
Tilbage ved trailerne vartede vi vores heste, spiste vores medbragte mad og sagde på gensyn i Gjern.

Tessa Pultz