Følgefelt

• Følgefelt kan etableres af jagtlægger, hvis han/hun ønsker det.
  • Startgebyr er 100 kr. uanset om man rider på pony eller hest.
  • Der udleveres alm. jagtcheck ved betaling.
  • Man skal være i stand til at styre ride sin pony/hest i terrænet.
  • Følgefeltet er med ved start paraden, dog holder de altid sidst i rækken.

Er det en mindre gårdsplads, hvor der ikke er plads til alle, skal følgefeltet holder på den anviste plads.

• Påklædning: Hvide bukser, rød overdel samt pudsede støvler.
  • Jagtlægger udpeger en Master til følgefeltet og de aftaler sammen følgefeltets rute.
  • Så vidt muligt skal følgefeltet ride så de kan se forhindringerne.
  • Følgefeltet deltager i den afsluttende frokost.
  • Følgefeltet springer ikke forhindringerne. Hvis jagtlægger og følgefelts Master mener, at der nogle spring/en serie, som følgefeltet godt kan prøve, skal det aftales på forhånd hvilke spring/serie, det er.