Jagt nr. 9 ved Farstrup

Ræve: Bjarne Mørup og Gitte

Master: Kim Schewing-Christensen

Bagmaster: John Sørensen

Ifølge vejrudsigten for lørdag d. 22/10 skulle temperaturen føles som 0-5 grader, hvilket ikke var særlig meget taget i betragtning af, at de fleste blot var iført ridejakke og skjorte. Kl. 10.30 bød dagens master de fremmødte jagtryttere, deres heste og publikum velkommen. Vi fik som altid en lille forfriskning og jagten blev blæst i gang. Herefter vi drog af sted ud over markerne og humøret var på sit højeste.

Dagens serier bød på lidt af hvert. Til at begynde med passerede vi forhindringer af forskellig slags placeret midt i levende hegn, og sprang således fra mark til mark. Senere mødte vi en dyb landing, tre grøfter, mange stammer og stativer, som var pyntet med grene og gran. Serierne strakte sig over flade marker og snoede sig igennem mindre bevoksninger, hvor det gik op og ned. Efter pausen linede vi op til bred front, og galoperede, hvad der skulle have været bøjle ved bøjle, hen over en flot grøn mark, indtil vi nåede publikum. Her fandt vi igen vores pladser og fortsatte op på en ny mark, hvor endnu en serie lidt efter ventede.

I pausen demonstrerede Jens sin egen tobenede springteknik, mens vi andre nød en øl eller sodavand.

Stort set alle meldte fuldført. Ingen afsidninger. En enkelt forhindring måtte udgå, da den øverste bom blev delt i to.

Efter en vellykket jagt i det nordjyske vartede vi vores heste, hvorefter vi samledes til frokost, som bestod af lækkert landgangsbrød, der dog var en smule forsinket. Samlingsstedet var i et dejligt opvarmet lokale på den nærliggende hønsefarm. Stille og roligt tøede vi op. Der blev sagt et par ord og ejerne af farmen fortalte lidt om deres virksomhed.

Til sidst blev der hilst af og sagt på gensyn til hubertusjagt ved Bidstrup.

Tak for en herlig jagt!

Tessa Pultz