Jagt nr. 2 ved Jensgaard

Ræve: Jens Laursen og Allan Heiselberg
Master: Kim Schewing-Christensen
Bagmaster: Steen Buhl Larsen

Jagten startede med det dejligste vejr, alt var godt på vej til at springe ud. Vi ankom til Jensgaard ved Glud, hvor 24 ryttere var mødt op.

Vi blev budt velkommen af godsejeren, der i dagens anledning havde hyret en fotograf.

Egentlig var det Jan Stranges, der havde planlagt turen til os, men var kaldt på arbejde, så det var Kim der byd os velkommen. Efter parade gik det hurtigt videre mod de første forhindringer, der var bygget lige ved siden af godset, hvor også den første grøft befandt sig. Den voldte en del besvær for en del af os.

Så gik turen videre i de smukke udsprungne skove, hvor vi havde en del grøfter, der skulle springes.

Pausen holdte vi ved den smukke Horsens fjord. Den sidste del af jagten gik videre uden det helt store besvær, dog havde vi en ufrivillig afsidning, men heldigvis skete der ikke noget med hverken rytter eller hest.

Efter jagten fik vi sadlet vores heste af og vasket, og bagefter nød vi vores medbragte mad i godsets jagtstue.

Alt i alt en rigtig god jagt med rigtig flot vejr.

Referat skrevet af:
Søs (Ann Kristina Pedersen)