Vinterjagt 2019

I år er det igen lykkedes Jydsk Jagtrideklub at få lagt en skøn vinterjagt.

Vi var så heldige at have vejret med os. Det dejligste solskin og den smukkeste frost som beklædte landskabet.

Der var mødt 35 ryttere op. Gamle som nye og måske også kommende, medlemmer.

En alder fra 11 år og op efter.

Af publikum var mange. De var fra en alder af tre måneder og opefter

Så dejligt at vores klub gør det muligt for familier ( trods ikke alle er ridende ) at kan dele en så skøn dag.

Jagten var lagt så ledes at vi fik oplevet nogle af de højdepunkter der er for en rytter i området af Moesgårdsallé. Høret skov, Wilhemsborg og Moesgård.

Der var til dagen bygget ialt 16 forhindringer. Alle hvor man fint kunne ride uden om, hvis det var det man ønskede.

Der skete på jagten ingen uheld, og dog … et længere stop signal lød pludselig under en ellers ret frisk galop. Et bid var knækket og en hest nød straks sin frihed til selv at styre tempoet.

Alt gik til held, hesten stoppede frivilligt med feltet og slap for resten af jagten.

Efter jagten var der varm suppe i drivhuset og tid til mere snak.

Der var under hele dagen en skøn stemning af folks glæde over at være igang igen. Og over igen at mødes, man er vel jagtkammerater.

Tusinde tak for en rigtig god dag

Mh Gitte Eberhard

PS der er godt nok længe til næste jagt.