Jagt nr. 9 ved Kompedal

Jagtlæggere: Britt Menne & Jakob Jensen
Master: Britt Menne
Hjælpemaster: Tina Bach
Ræve: Ann Kristina og Jens Laursen (med høj hat)

Det var med stor spænding op til denne jagt at jeg holdt øje med vejrudsigten, da det havde regnet en del i den sidste stykke tid, men som de fleste gange vi skal på jagt i Jydsk, var vejrguderne med os igen.

Der blev budt velkommen af Jakob, som ikke lige er riddende i øjeblikket, og han gjorde opmærksom på at bunden kunne være lidt glat så rid efter forholdende, og det må jeg sige at der blev gjort, alle var gode til at holde afstand og det betyder jo, at alle også fik gode spring.

Vi startede ud med en rigtig god og tilpas lang skridt- og travetur så hestene kunne blive varmet godt op inden den første serie, derefter gik det med fint tempo og gode lange serier.

Med hensyn til springene var der virkelig gjort noget ud af det, både med væltede træer og A-spring i skoven, ved de væltede træer måtte Calle dog lige ned og kigge på den flotte blomstrende lyng.

I den flotte natur oplevede vi også fire flotte kronhjorte, som lige passerede vores vej, så alt i alt en rigtig flot tur.

En stor tak til Britt & Jakob samt hjælpere for endnu en god og indholdsrig jagt.

Allan Heiselberg