Jagt nr. 8 ved

Master: Calle
Ræve: Kim og Jørgen
Bagmaster: Bjarne
Så er årets jagt nr. 8 veloverstået. Denne gang gik turen til Kjærsgård Møllegård, Hirtshals.
Her havde Calle igen formået at ligge en super jagt. Kanon rute hvor der rides over marker, enge, op over klitterne og nede på stranden. Her fra videre gennem et fantastisk område hvor alt bliver brugt til sjove forhindringer.
Første serie snoede sig bogstavelig talt hen over marker og skel. En super serie som efter sit andet spring måtte lade vente på sig… efter som der var én der ufrivilligt lige skulle tjekke op på jordforholdene. En anden forsøgte sig med en knækket tøjle, hvilke heller ikke gik.
Da alle mand var klar, blev serien redet færdig uden de store problemer.
Nu red feltet ud på et skønt engområde, her var den smukkeste udsigt. Iblandt op og ned, skrå, til siden og hvad sådanne et stykke kan tilbyde af sjovt, lå der en grøft gemt. Det gav for nogle udfordringer, men alle kom over.
Fra engen rides der videre op over klitterne og VUPTI der lå det store hav foran det Jydske felt. Et brusende hav og det røde felt, så SMUKT.
På stranden fik de fleste hestene ud i vandet, og så gik den ellers i galop hen langs stranden. På et tidspunkt må alle i skridt da en bred og dyb rende med god strøm i, skulle passeres. Alle “Jydske normer ” blev brudt = ingen kom i baljen .
Efterfølgende kom der igen nogle rigtig gode serier. Nogle hvor der af sikkerheds mæssigt årsager kun måtte rides i enkelt kolonne, grundet jord forholdene # meget regn.
Serier der igen var bygget ind så naturens værdier blev brugt. Zigzag i et læbælte, en serie hen over en mark sluttes af med en stor bue for at nå hen til en dyb landing.. Bare for at sætte prikken over iét.
Prikken over iét, som altid kende tegner Calles jagter. Han lover der bliver noget at køre efter, og det holder stik hver gang.
En jagt hvor publikum har udsyn til mange af springene, hele serier.
En jagt som Calle kan være stolt af. Og når nu det er sagt, så gør han det også ret godt som Master. Vel informerende ned til hele feltet om særlige hensyn til næste serie.
Medbragte madpakker blev nydt ved fint efterårs pyntede borde inde i maskinhuset.
TAK for en rigtig god jagt.
Gitte E.