Jagt nr. 9 ved Kolding

Ræve: Børge Damkjær og Majbritt Rasmussen
Bagmaster: Allan Heiselberg
Master for begynder felt: Annette Draskau

Den 2. oktober gik turen til Kolding. Det var meget tåget, da jeg tog hjemmefra tidlig om morgenen. Men vejrguderne havde lovet os sommervejr, og det kom, da vi ankom til Kolding.
Denne jagt var lidt speciel, da det både var Fyns Jagtrideklub og Jydsk Jagtrideklub som havde arrangeret jagten. Det var en rigtig god idé. Feltet var på små 50 ryttere og det er jo ikke lige det, vi er vant til. Stemningen var i top. Vi fik hilst på mange nye og gamle ryttervenner.
Feltet bestod af 2 felter. Der var det sædvanlige felt, men som fynboerne ofte gør, laver de også et begynderfelt.

I første afdeling af jagten var der 4 serier og i anden afdeling 3 serier. Det bør nævnes, at bundforholdene var fantastiske her i Kolding. Det var en ren fornøjelse at ride på de store græsarealer og springe de velplacerede forhindringer. Efter at vi alle var kommet ned af en stejl skråning og over en grøft, fik vi en velfortjent drikkepause. Det var jo ikke meget vi så til forfriskninger på denne jagt. Nå lad os ikke dvæle mere ved det. Selv om vi var mange i feltet, klarede vi det alle godt. Kun en enkelt rytter måtte lige af hesten.

Da vi skulle til opråb blev Fyns Jagtrideklub skilt fra Jydsk Jagtrideklub. Således at Mogens Jessen foretog opråb for fynboerne og Kjeld Johanson tog sig af jyderne.
Frokosten blev nydt i højt solskin på en plæne tilhørende kvæglandbruget. Efter talerne blev der råbt vores eget hurra råb, men også fynboernes, som slutter på “Fyn er fin”.
Til sidst en stor tak til Mogens og Allan for at I fandt ud af at lave en fællesjagt. Håber, at der fremover vil blive flere fællesjagter.

Referent: Kirsten Slemming