Jagt nr. 2 ved Wiffertsholm

Master: Kim

Ræve: Bettina og Herluf

Bagmaster: Bjarne

Så blev det endelig Maj. Og hvilken en forårsdag. Klart det bedste vejr vi har haft hele året. 20 grader, høj sol og vindstille. Det lyder måske ikke helt som sommer, men når man er vant til 10 grader, blandet nedbør og en stiv vind så er det altså pænt varmt. Jeg var da glad for at jeg fik min skiundertrøje af inden jagtstart.

Klar til start var 30 forårsglade jagtryttere og igen med fire hornblæsere til hest og en enkelt til fods. Efter den traditionelle opmarchering med jagthornsmusik ad Alleen til Godset blev der budt velkommen først af Master og efterfølgende af Familien Lindegaard med opfordring til at nyde området og turen.

Vi skulle denne gang ud på en spændende jagt hvor velkendte områder var blandet med nye serier. Første del af jagten var mod heden og efter en god, men støvet, opvarmning var vi klar til første serie. I frisk tempo kom vi både på kryds og tværs af hele heden. Det var fantastisk at se hvor meget mere man kan få ud af de velkendte serier med nogle ekstra ”krøller” og stativer.

Første serie efter pausen sluttede af med en dyb landing. Eller rettere en dyyyyyyyyyyyyyb landing for to ryttere, men dog ikke dybere end at de sagtens kunne fortsætte serien med springet over den lille bæk. Næste serie krævede også en afsidning, men også denne gang var rytteren hurtigt oppe igen. Sidste serie forløb uden den store dramatik.

Alt i alt en super tur på 7 serier, 40 spring of 15.5 km der tilmed var meget seværdig for publikum.

Efter vi havde vartet vores jagtheste var der frokost i jagtstuen hvor der denne gang var serveret kvajebajer (læs sidste jagtreferat).

En stor tak herfra til Familien Lindegaard der giver os mulighed for igen i år at ride i det fantastisk terræn omkring Wiffertsholm Gods

Jakob Hjorth Jensen