Hubertusjagt ved Bidstrup
13.11.2010

Mon den 13. er en heldig dato at holde Hubertusjagt på?

Sådan tænkte vidst mange, da vi tog hjemmefra i SJASKREGN, men Sct. Hubertus var endnu engang med os, for da vi ankom til Bidstrup Gods, skinnede solen og alle fik forventningens glæde over sig, det var bare ærgerligt at kun 28 ryttere fandt det værd at deltage.

De rødklædte ryttere linede op foran hovedbygningen, formand og master bød velkommen og vort jagtorkester spillede jagtvelkomst, hvorefter der blev orienteret om jagten til de fremmødte tilskuere og rytterne.

Ræve: Kirsten Slemming & Tine Bach
Master: Jens Laursen
Bagmaster: John Sørensen & Hans Jacob Fenger
Master for tilskuere: Anker Nielsen

Der blev blæst jagt begyndt & feltet begav sig til den første serie som var en god opvarmningsserie.
Ved vandgraven, som alle forcerede uden stop, var tilskuerne samlet, for at se om der da ikke skulle blive lidt dramatik, men snydt – som tilskuerne ved Magasindamen også blev det i år – ingen blev våde.

Det blev en god jagt både for ryttere & tilskuere.

Ridtet om rævehalen blev vundet af Allan Heiselberg & Tine Bach fik den falske.

Allan fik overrakt det røde sejrsdækken skænket af Axel V. Christensen’s legat til ridesportens fremme samt rævehale med sølvdup.

Tine fik jagtflasken, skænket af vores tidligere formand, afdøde Claus Sebbelow.

Efter jagten var der navneopråb, hvor alle meldte fuldført, så det har været et godt felt med kun 2 kvindelige afsidninger (der står jo kvinder bag alt).

Tilsidst var der gløgg og småkager til duften af brændt maling, men et hyggeligt træf.

Kl. 18.30 var der Hubertusfest på Hotel Randers med modtagelse af Hubertusvinderen i Globelinsalen og velkomstdrink.

Ved ankomst blev alle gæster fotograferet af jagtfotograf Michael.

Formanden bød velkommen og udnævnte Erik Jensen til toastmaster.

Hubertusvinder Allan Heiselberg fik overrakt pokalen af sidste års vinder Birgit Nørgaard.

Kirsten Slemming holdt tale for hesten & Per Ejlersgaard holdt tale for damerne.

Aftenen sluttede med dans & natmad.

Endnu en dejlig Hubertusdag & aften var gået.

På alles vegne en stor TAK til bestyrelsen.

John Sørensen
(med venlig bistand fra Kirsten & Birgit)