Jagt nr. 4 ved Thy

Ræve: Suzanna og Jens
Master: Kim og Calle
Bagmaster: Bjarne
Der er 31 forventnings fulde ryttere der har taget turen i flot vejr til vandkants Danmark i det flotte område i Thy. Efter en lang køretur for de fleste mærkes en stemning af spænding og forventning til en tur i et nyt jagtområde, Der var ligesom gået rygter om visse elementer på turen, bl.a. at der var nogle vandspring..
Vi lægger ud som man nu gør i Jydsk med en kort skridt tur og hurtig derefter galop og spring. Så er vi ligesom i gang.Turen starter med en fin serie lavet af paller og grangrene sat ned i. Det så åbenbart lidt farligt og højt ud og det var ikke alle jagthestene der var lige begejstret for pallerne men alle kom dog over, nogle dog efter flere forsøg.

Anden serie på ruten bestod af stativer på mark og i hegn. Fin serie med sving og udfordringer. Under det efterfølgende skridt kom pludselig en ny udfordring for feltet, idet der var hængt mælkekasser på træerne ned til næste serie. De indeholdte dog øl og sodavand til de tørstige ryttere. Det lige var ikke lige let for alle og komme i nærheden af kasserne og den helt store udfordring var at styre “øllet” som skummede en del under ridningen.

Tredje serie bestod af en fantastisk rute som var snæver pga bevoksning og en blød bund. Der var lavet mange spring bestående af bunker af fyr. Det var gode spring for de første i feltet men bunkerne, som var spring, blev forvandlet til en lang sti af fyr grene.Derefter red vi til pause hvor publikum stod klar med forfriskning. Pausen gav også anledning til at se den flotte vogn Jesper havde lavet til lejligheden. En super fin vogn som publikum kunne sidde godt i på vej rundt på turen. Det gjorde også at vi undgik en lang hale af biler. Pausen var fyldt med hyggeligt samvær, som altid.

Fjerde serie var opstillet i vand. Første spring var ud i vandet, to spring ude i vand og to bagefter på fast grund. Efterfølgende tog vi en lang galop ud mod heden på toppe og dale. Det er altid udfordrende  når der er vand med, Det giver en lidt anden dimension, men der var ingen der blev våde ud over almindelig vand plask.

Femte serie var på en markvej som var godt dækket af vand. Der var fin mulighed for at blive mudret til af de foran gående heste.

Næste serie var stativer og derefter en lang galop på et  tungt underlag i klitterne. det var en rigtig fin galop hvor det gik op , ned og rundt på en smal sti i klitterne. En sjov udfordring.

Sidste serie var lavet så vi sprang ind i en fenne med køer.Der var forskellige udfordringer rundt på natur-arealet.

Dernæst var det tilbage til start.
Det var en rigtig fin tur og alle kom sikkert tilbage.
Efter at have vartet hestene, havde Suzanna og Jesper sørget for en lækker “fiskekage” med alt godt fra havet som passede fortrinneligt til flokken af sultne svedige ryttere og hjælpere. Dette foregik i gildesalen.
Da “festen “var slut regnede det i øvrigt hele vejen hjem.
Tak for et god dag til Suzanna og Jesper.
                                                                                           Steen Buhl