Jagt nr. 3 ved Stavsø

Ræve: Ann Kristina Pedersen og Jette Beck
Master: Allan Heiselberg
Bagmaster: Mogens Jessen

Vi var 22 ryttere, som var mødt op hos Søsser til jagt i Blåbjerg plantage.

Vejret så noget truende ud, hvilket vejrguderne også have lovet os. Men vi fik lov at sadle op i tørvejr.
Vi blev lidt forsinket, da en af hestene ikke kunne vente på at komme af sted. Den valgte at gå sin egen jagt. Desværre tog det noget tid med at finde hesten igen, så den kom ikke med de andre på jagt.

Det må siges at det er et meget naturskønt område og meget forskelligt fra det, vi har redet i i år. Bundforholdene var gode, selvom regnen var begyndt at falde stille og roligt. Springene stod rigtig godt placeret. I første serie var der en rytter som måtte af, men der skete heldigvis ikke noget med hest og rytter.

Der var 4 spring serier før pausen.
Vi var en tur ved havet. Det er jo altid skønt at se Vesterhavet, når man kommer fra den Østjyske del af landet. Hestene fik dyppet benene i vandet og vi red op til pausen, som blev holdt i klitterne.

De sidste serier 2 serier gik også godt, men vi var efterhånden blev noget kolde.
Tempoet under jagten var friskt, men vi var jo også langt væk fra Århus!!!!!
Master var venlig den dag og gav os lov til at skifte det våde tøj ud med tørt ridetøj. Inde i stalden havde Søsser og hendes dejlige familie dækket og pyntet op til frokost. Det var den mest pragtfulde mad, vi fik.

Jeg vil gerne slutte af med at takke Søsser og hendes familie for en god jagt. Det var din første jagt som jagtlægger Søsser, vi glæder os allerede til den næste.

Kirsten Slemming