Jagt nr. 6 ved Borris
05.09.2015

Den første efterårsjagt her i september måned stod Steen Buhl som arrangør af, og det var Kim Schewing-Christensen der red master i feltet denne dag.

Da jeg startede hjemmefra var vejrguderne ikke med mig, det var i kedeligt regnvejr, at jeg drog afsted, men som jeg før ofte har oplevet det, så klarede det op, og solen skinnede da jeg nåede frem til Borris Plantage.
Vi red afsted og jagtens første serier var langs Skjern Å, hvor der for øvrigt var en del lystfiskere, der også var på en slags ”jagt”.

Den sidste serie før pausen foregik i en plantage, som lå op af Borris militære skydeterræn.
Efter pausen red vi bred front, som lykkedes ganske godt.

Det kedelige regnvejr havde inden jagten givet så meget vand, at der efter pausen var nogle spring, som måtte udgå, bunden var simpelthen for blød.

Om det var fordi det var dejlig blødt at falde af vides ikke, men der var nogle enkelte stykker, som tog turen fra hesten og ned på det bløde underlag.

Jagten sluttede af med en serie hvor der var flere fine faste forhindringer.
Tak for en god tur.

Svend Kamuk