Jagt nr. 3 ved Kompedal

Master Kim Schewing Christensen

Ræve Severin og Steen

Bagmaster Jens Laursen

Så skete det igen i år, vi fik lov at låne leje, lejren i Kompedal.

Fantastiskarrangement, men hvordan skulle, det også kunne gå galt, med så mange glade, mennesker samlet på et sted, i den skønne natur omkring Kompedallejren. Hvis nogle skulle klage over vejret, var det dem der, ikke var med på jagten, pragtfuldt vejr.

Der var ikke så stort frem møde, på grund af herpes virus. Ærligt for dem! ca. 14 rytter, hvoraf en stoppede efter første springserie med dårlig ryg, og efter aftale med bagmaster, red hun hjem til lejeren.

Så skal jeg, nok love for, der kom gang i feldtet, efter et par, hugorme på størrelse, med små klapperlanger, jeg ved ikke, om det var, angstens sved, men master, måtte have hjelmen, af to gange, og er det dermed, tilladt for andre rytter at følge sådanne eksempler?

3 serier før pausen, god pause med forfriskninger.

Der var en rytter, der syntes hans hest, havde gjort det, ud over alt forventning, så skal man, også stoppe mens legen er god, så en snak med bagmaster, og han kørte sin hest hjem.

Næste serie, igennem  flodleje med dæmninger, på tværs af rideretningen, ved ikke om, det var et forsøg, på at forhindre os i at nå frem, men der skal mere til, hvis de skal  stoppe Jysk Jagtrideklub.

Efter en fantastisk naturoplevlese, slutter jagten med et stort madorgie, og det skulle forgå i jagtuniform, men da en, tager en helt forkert beslutning, om at klæde om til civil, bliver der gjort kort proses, han bliver meget våd, men ingen fjer eller tjære, så håber vi, det ikke sker igen.

Stor tak til bestyerlsen og dem, der gjorde det muligt at lave den slags arrangement.