Jagt nr. 5 ved Skive

Jagtlægger: Kristian Fjendbo
Master: Gitte Eberhard
Ræve: Kristian Fjendbo og Severin Sandgård Lassen

Efter at have meldt afbud til flere fristende invitationer var det med en noget blandet fornøjelse at vågne op til kulde og øsende regn den sommerlørdag i juni. Men på trods af de dårlige odds var vejrguderne med os og regnen hørte op som på kommando, da vi ankom til Skive.

Kristian Fjendbo og hans hjælpere havde virkelig forstået at lave en både spændende og hyggelig jagt i et dejligt terræn. Utroligt som man følte sig i en meget stor skov – på et relativt lille areal.

En meget flot udnyttelse af alle mulighederne gjorde det til en varieret jagt med flere udfordrende passager, hvor grangrene, skrå spring og skarpe sving kombineret med et rask tempo indgik som spændende ingredienser.

De ca. 40 spring blev forceret uden nævneværdige problemer af små 30 ryttere og heste, som loyalt trodsede de dystre vejrprognoser og fik en fantastisk tur.

Heldigvis havde vandet løbet igennem den sandede jordbund, hvilket ikke gjorde forholdene mindre perfekte.

Den intensive udnyttelse af skoven bevirkede, at tilskuerne kunne nå at se flere passager ved hvert stop. En meget publikumsvenlig opsætning som blev meget værdsat.

Efter frokost og de sædvanlige rituelle fanfarer, hurra og taler kunne vi alle vende hjemad i den silende regn.

Tak til Kristian, hans hjælpere og vejrguderne for endnu en god jagt.

Jan Stranges