Jagt nr. 3 ved Wiffertsholm

Assisterende master: Jens Laursen
Ræve: Gitte Stoltze og Tessa Pultz
Bagmaster: Bjarne Mørup

Turen til smukke Wiffertsholm Gods – hvor bøgen er flot sprunget ud!

Vejret var med dejlig solskin og en frisk vind. Jeg mødte mine kammerater på Wiffertsholm, smilende og friske – klar til dagens jagt.

Vi lavede en parade på 23 ekvipager foran den gamle jagtstue.

Formanden bød velkommen til hver og en samt vores to gæster. Jeg havde fået æren af at ride makker med den ene af gæsterne, som var formandens barnebarn (Melissa).

Alt praktisk info blev informeret, og at vi skulle sørge for at slutte op i serierne, for ikke at blive væk. Især serie nr. 2 og 3 lå tæt. Så allerede hjemmefra fik vi af vide, at niveauet var højt for dagens jagt.

Vi rider flot afsted med Wiffertsholm Gods i ryggen, og klar til en ny og spændende jagt. Vi fik en dejlig opvarmning med moderat tempo. Og da vi nu siger spændende, så fik vi da lov til at mærke spændingen, da vi i første serie havde to afsidninger. Heldigvis kom ingen til skade. Så det var op på hesten igen – og afsted det gik.

Det skulle dog hurtigt vise sig, at jagten ikke helt blev som forventet for jagtlæggeren.

Der blev enten redet forkert, sagt stop eller en anden form for forvirring under hver serie.

Der var i alt 7 serier og cirka 43 spring i alt.

Det var gode serier, og springene stod godt placeret, og var flot pyntet op. Og en dejlig fast skovbund at ride i. Tempoet i mellem serierne var passende, da jeg synes at vi alle havde en dejlig skridt ned igennem rækken.

Denne jagt vil blive husket, og er en vi vil se tilbage på med et smil, og det er også en jagt som denne, som viser vigtigheden i et godt kammeratskab. Alle var støttende og hjælpende overfor hinanden. Der blev stadigvæk grint og snakket blandt alle ekvipagerne, men man kan heller ikke andet, når vi red i disse smukke omgivelser. Så jeg tror, at selvom der har været lidt kaos under turen, har vi alle alligevel haft en god jagt.

Jagten blev blæst godt af, efterfulgt med et lækkert landgangsbrød og hjemmebagt muffins – dertil også en lille skarp.

Jeg takker for lærdommen jeg fik opfrisket af denne klub, hvor vigtigt det er med et godt sammenhold og godt kammeratskab, som blev bevist ved denne jagt.

Røde jakker, gule kraver og friske heste. Det er vores DNA. Kombineret med dygtige jagtryttere, som elsker jagtridning, bliver det til Jydsk jagtrideklub, som har eksisteret siden 1964.

Denise Larsen