Jagt nr. 2 ved Wiffertsholm

Bagmaster: Bjarne Mørup
B-Repræsentant: Kim Schewing
Referant: Bettina Bertelsen

Årets 2. jagt – Torben Lindegaards Mindejagt – blev afholdt på det velkendte Wiffertsholm i det Nordjyske. Dagen startede så flot ud med højt solskin over den grønne bøgeskov og godt 25 forventningsfulde ekvipager i hvide bukser og røde jakker. Efter masters velkomst foran hovedehuset på ”Gammel Wiffertsholm” blev der råbt JJR-hurra for Torben Lindegaard, hvorefter nuværende godsejer Flemming Ramshart Lindegaard også bød velkommen og ønskede god jagt til os alle.
Kim og hans crew havde i år bygget en masse nye spændende spring i Hovskoven, hvor jagtruten de foregående år ikke har gået over. Faktisk havde Kim lagt en helt ny jagtrute omkring Wiffertsholm.
Vi startede med at ride ud på heden og tage 3 af de velkendte serier med kævler og dybe landinger, hvor publikum havde stillet sig sådan at de kunne se alle springene. Alle ryttere kom godt både op og ned over heden. Herefter skridtede hele feltet over mod Hovskoven med et par lange indlagte galopper bla. i ”rutsjebanen” hvor vi galopperede op og ned i bakkerne hen i mod den første, nye, springserie. Serien bestod af en håndfuld stativ spring ned af en skovvej, så der var et par dybe landinger. Efter den veloverstået serie gik turen mod en velfortjent pause, hvor der blev nydt kolde øl og vand inden turen gik videre.
Til efter pausen havde Kim og hans crew bygget endnu en spændende ny serie i Hovskoven. Der var både spring ned af bakken, spring op af bakken og et gran-spring. Efter de 2 dejlige serier i Hovskoven gik turen over i Wiffertsholmskoven, hvor vi galopperede hen ad ”kærlighedsstien” inden jagtens 2. sidste serie, som bestod af 5 forskellige spring i bøgeskoven inden et skarpt sving og et spring hen over en grøft. Der var højt humør og god snakken gennem hele feltet hele jagten igennem og også nu hen i mod den sidste serie, som var ”De gamle bøge” springserien, der i år var blevet udvidet med et ekstra spring og en grøft. Desværre udgik det sidste spring i ”den gamle bøge serie”, da den øverste bom blev raget ned. Der var også et par få ryttere som ikke kom over jagtens sidste spring – grøften. Efter en super dejlig tur blev hestene røgtet og vi spiste frokost i jagtstuen, hvor Kim havde sørget for at man kunne købe stjerneskud og formanden roste dagens jagt, ræve og jagtlægger.

Referant: Bettina Bertelsen