Træningsjagt 31.08.2013

31. august kl. 10.30 var vi omkring 15 ryttere klar til træning hos Peer Eilersgaard og hans flotte faciliteter i Højbjerg.
Nogle kom med “gamle” heste – andre med meget nye heste. Heldigvis var der forhindringer for alle. Vejret var en smule vådt, men ikke værre end hvad en regnfrakke kunne klare.
Med kyndig vejledning blev vi ledt over den første børnevenlige serie et par gange og langt de fleste fik en dejlig start på deres jagtkarriere. De næste serier voksede i højde og drøjde og stadig kunne de fleste følge med og fik nogle fine spring som måske for de unge heste ikke så helt så professionelt ud. Men over kom vi.
Dernæst blev det straks lidt mere spændende med grøfttræning, hvor et par stykker fandt en ny springstil over. Men alle der ville springe grøft kom fint over flere gange. Her er det bare optimalt for unge heste at komme med da det bare er indbydende grøfter de har på Kirstineholm.
Da vi kom til vandanlægget kom der lidt flere udfordringer, og nogle havde da også lidt problemer med at komme pænt over. Heldigvis kunne vi igen drage fordel af den kyndige vejledning på stedet og kunne tilmed se hvordan man laver etter changementer som tilspring over en grøft. Meget imponerende!
Til slut viste de gravede ryttere og heste hvordan man springer rigtige jagtspring med den rette højde 4 og 4 om side – flot flot opvisning.

Vi runder dagen af med forfriskninger på terrassen efter hestene var blevet belønnet med god bidder og stolte klap.

Tak for træningsmuligheden Peer!

Referent: Camilla Vange