Jagt nr. 8 ved Thy

Master: Kim Schewing-Christensen

Bag Master: Bjarne Mørup

Deltagere: 30 ekvipager

Lørdag morgen, tidlig op, med bilen og trailer pakket med udstyr og heste, drog vi mod nord, humøret var højt og vi var forventningsfulde og spændte på hvad Suzanna og Jesper ville byde på denne gang. Da vi efter to timers kørsel nåede frem til Thy blev vi mødt af flere jagtkammerater der som os havde besluttet at nyde endnu en lørdag i godt selskab. Da vi havde sadlet vores heste og linet op, blev vi budt velkommen af Master, der fortalte at jagten var af passende længde med lige så passende antal spring og at vi havde en god og spændende jagt i vente. Første serie var på en snoet sandvej ud gennem en lille fyrskov, det gik op og ned rundt højre og venstre med spring rundt i sving og op af bakker, så var vi lige som i gang og Menjas adrenalin knap var sat på on. De næste par serier lå på brandbælter og stier rundt i kanten af naturparken. På en af serierne skulle vi springe fire og fire, hvilket ikke gik lige godt for alle, der var to grøfter der voldte lidt problemer. Sidste serie var lagt rundt om Suzanna og Jespers gård, hvor vi sprang 6-8 stammer, serien sluttede med et dobbeltspring over vejen, der krævede en afsidning, men rytteren kom op igen og sprang serien færdig. Efter endt navneopråb, vartede vi vores heste og vi mødtes i jagthytten til fælles spisning og hyggeligt samvær.

Referant: Henriette Kristensen