Træningsjagt 24.03.2018

Lørdag formiddag bød Hans Jacob velkommen til jagttræning i det smukke terræn omkring Vejlskovgård. Efter nogle få regndråber og en lille skænk drog i alt otte ryttere og heste (inkl. besøg fra Fyns Jagtrideklub) afsted ud over markerne, og humøret var højt.

Opvarmningsgaloppen mindede om en rutsjebanetur – den gik op og ned og op og ned hen over en mark et stykke fra gården. Hans Jacob havde gjort sig umage med at bygge forskelligartede forhindringer.

Blandt forhindringerne fandtes en brændestabel, massive stammer, ny-gravede tørgrave, væltede grantræer m.fl. Der var god tid til at forsøge sig med de samme forhindringer nogle gange, hvilket gjorde godt for de unge og lidt uerfarne heste.

Vejret artede sig under hele turen – det var overskyet men helt vindstille. Turen varede 1.5-2 timer. Da hestene var sat i trailer, fik vi en rundvisning i kostalden, spiste frokost og snakkede om den kommende jagtsæson – som jo heldigvis er lige om hjørnet…

Tak for en dejlig dag!

Tessa Pultz