Jagt nr. 5 ved Wiffertsholm

Ræve: Denise Larsen og Kim Schewing

Bagmaster: Jens Laursen

Referent: Gitte Stoltze

Forårets anden og sidste jagt blev afholdt på Gl. Wiffertsholm gods. 24 veloplagte ryttere var mødt op til en dejlig varm og solrig jagt. Traditionen tro var der parade foran hovedhuset, og uanset om det er ens første, anden, tiende eller tyvende jagt på Wiffertsholm, så er det med en vis portion ydmyghed og stolthed, at man i sin røde jakke rider op gennem den smukke gamle allé til familien Lindegaards gårdsplads. På paraden blev vi budt velkommen af parret Lindegaard, som tilfældigvis havde bryllupsdag. De fik overrakt en buket blomster, lykønskninger og et jydsk hurra med på vejen.

Som altid var stemningen høj fra starten, og alle mand var klar på at ride jagt. Og sikke en dejlig jagt!! Flere af springene var blevet restaureret og nye spring var kommet til. I første serie var der lidt udfordringer for nogle ryttere/heste ved grøften med vand, men alle kom dog tørskoet over ?

I de næste par serier havde vi en hest i feltet der tabte sin rytter et par gange, men hverken rytter eller hest kom til skade. Dog ville hesten på skovtur, men heldigvis havde vi Hans Jacob med, som hurtigt eftersatte hesten (det er han jo vant til ?) og fik den med tilbage til sin rytter.

Hele jagten havde et super godt tempo, gode spring og højt humør. Tak til Kim og hans hjælpere for en god jagt. Jeg glæder mig allerede til efterårssæsonen ?