Jagt nr. 1 ved Poulstrup Sø

Hjælpemaster: Jens Laursen
Bagmaster: Hans Jacob Fenger
Referant: Britt Menne

Et jagtfelt på over 30 ryttere stillede op, klar til jagt på en skøn solskinsdag i Aalborg.
Jeg blev som det første udpeget til referent, så jeg måtte pænt takke. Tak Minni!

En god tur ud i området ved Poulstrup Sø. Den allerførste springserie vakte begejstring!!! Vi skulle springe 4 og 4! Det var virkelig gennemtænkt og rigtigt spændende. Vi fik også set og afprøvet de mange bakker, kævler og dybe landinger. Specielt en af de dybe landinger, der skulle man skarpt til højre, det så jeg først i selve springet.

Feltet var godt ridende og fint flow, men dog et temmelig langt felt. Man kunne se, der var gjort noget ud af tingene. Og ruten var lagt godt, så vi kom rundt på hele området.

Lige før pausen var der en springserie rundt ved Naturbørnehaven. Nogle vil nok sige, disse spring blev lidt “delte”. Men det var godt med en sodavand i pausen, mens man kunne lede efter tabte klokker.

Efter pausen gik det igen videre til nye springserier. Det at ride op på bakketoppene og se udsigten, det var et flot syn. Nedenunder, kunne vi se publikum køre af sted.
Hans Jacob Fenger for han var en god bagmaster, der sørgede for at alle kom godt med. Han er også sjov at springe sammen med og kan virkelig sit kram.

På vej tilbage, blev der dannet bred front over en mark. Og efter dette, skridtede vi retur til banen hvor der var navneopråb. Efter navneopråb, blev det tid til at varte hestene og efter dette, var der tid til frokost. Under frokosten der blev indtaget i det dejlige klubhus, blev der holdt takketaler.

Og vi fik en dejlig kage som var flot dekoreret med logo på både JJR og AARS. Aalborg Rideselskab havde været medarrangør af jagten. Den var rigtig god.

Efter jagten, blev der spillet til ære for et tidligere medlem af JJR, Jan Martin Arentoft. Musikken var særligt tilrettelagt sammen med Aase fra Aalborg Rideselskab og der var heldigvis ikke brug for ørepropper denne gang.

Vel overstået jagt kørte vi hjem igen. Det havde været en rigtig god dag med godt vejr og god jagt.

Tak til Minni for jeg måtte skrive referat og tak for en god oplevelse.

Referent: Britt Menne