Store Badedag

Lørdag d. 11. juli kl. 15.00 mødte 12 veloplagte jagtryttere op på Moesgård Allé 14 hos Jens.
Alle sammen friske og klar til den store badedag.
Det var nemlig ikke en jagt, der i dag trak jagtryttere fra nær og fjern til Moesgaard, men derimod udsigten til en tur i bølgen blå.
Humøret var højt og der blev sadlet op i regnvejr, da endnu en byge måtte passere det danske sommerland, trods Tessa forgæves have bedt vejrguderne om godt vejr.
Jens var dog som den eneste ekstra forberedt, og havde iklædt sig BADEkåbe og var mere end klar til en svømmetur!
Taskerne blev pakket og vi linede op på ridebanen, hvor dagens guide fremlage ruten. Herefter gik turen mod stranden.
Selvom der i dag ikke var nogle forhindringer udover en enkel træstub, så var humøret højt og snakken gik derud af.
Turen var vel planlagt, og der blev også plads til en god galop igennem Fløjstrup skovene. Jens var desuden en fantastisk guide på turen og fortalte lystigt om de forskellige ting vi passerede.
Efter en lille omvej, kunne vi endelig se vandet forude, og glæden var ikke til at skjule, da hestene (og rytterne) omsider kunne få sig en kølig dukkert.
Nogle valgte at blive i vandkanten, mens andre hurtigt var helt ude og svømme. Flere ryttere fandt også en lille forhindring i form af et væltet træ, som lå halvvejs ude i vandet. Man er vel jagtrytter!
En enkelt rytter mente dog, at det ikke var nok kun at få våde fødder og måtte lige helt under, ved ikke om det var for at tjekke vandforholdene fuldt ud!
Der var liv og glade dage, og efter nogle gode badeture vendte vi mulerne hjemad igen.
Tilbage ved mødestedet blev der serveret lækker aftensmad og dessert i orangeriet, hvor snakken fortsatte lystrigt.
Det var et super hyggeligt og sjovt arrangement, og vi var vidst alle enige om, at det ikke bliver sidste gang, vi skal mødes til store badedag. Tak til Tessa og Jens for at planlægge en super hyggelig dag. Tak for lækker mad og kage til dem, som medbragte dette, og tak til alle fremmødte for godt humør og dejlig selskab!
Anne Katrine Larsen