Træningsjagt 26.08.2017

Endelig er det tid til at komme i gang med efterårssæsonen, da jeg var skadet på de sidste 2 forårsjagter har jeg glædet mig som en lille baby for at komme i gang.

09.30 sharp ankom jeg på Nordlige Bjergvej – 5 min efter – ankom Jens og Mai samt forvalter Daniel.

Efter en lille pipfugl blev det tid til at ride jagt, men om ikke Hans Jacob rullede ind på gårdspladsen, fantastisk og så midt i høst tiden.

Lige inden afgang kom vores fotografer fra Skive Jan & Jan.

Vejret var ikke mindre end perfekt, Jens og Daniel havde gjort et stort stykke arbejde ud af det, udover de faste spring havde de rejst 16 trekant spring så der var rigeligt at springe på.

Faktisk flere spring end der plejer at være, den før omtalte Mai er Lizettes daglige rytter som tidligere har været udsat for en grim ride ulykke, det der dressur ridning er noget farligt noget. Hun sprang stort set det hele, grøfter samt grøft med stor hæk for at nævne nogle af de mere specielle spring.

Da Hanne ikke har slået hø på markerne havde Jens slået med Buskrydder foran hvert spring, tak for det Jens.

Fantastisk at være formand for en jagtklub hvor medlemmerne er så godt ridende at det ikke er nødvendigt lige at pudse formen af, det lover godt for den kommende efterårssæson.

Kim Schewing