Jagt nr. 3 ved Wiffertsholm

Master: Calle Persson
Ræve: Kim Schewing og Preben Mentz
Bagmaster: Jens Laursen

13. maj blev årets 3. jagt afholdt på Gl. Wiffertsholm Gods ved Hadsund, Torben Lindegaards mindejagt. Vejret viste sig fra den bedste side, høj sol og god temperatur fra morgenstunden. Dejligt ikke længere at skulle hoppe sig til varmen under ankomsthilsnerne, inden hestene sadles op! 20 ryttere klar i hovedfeltet, to i følgefeltet og humøret højt over hele linjen. Godsejer og familie bød feltets parade velkommen oppe foran hovedhuset – en for godsejeren kærkommen tilbagevendende begivenhed, som strækker sig helt tilbage til første gang i 1966, som han i øvrigt selv husker.

Jagten blev ved tilmeldingen præsenteret som: “Og den er slet ikke, som I forventer…” – og det måtte man sande. Formanden havde udvidet territoriet med godkendelse fra flere lodsejere, og i stedet for de faste spring på velkendte ruter, blev vi ledt langt andre veje, end man før har set. En ca. 17 km lang tur præget af få men lange springserier placeret på godt ridelige ruter op og ned i terrænet og ind og ud af skoven, og det lod til at fungere rigtigt godt – der synes at være et fint og velfungerende flow i hele feltet. Hele tiden endnu et spring ved næste sving og stræk. En stor fornøjelse at gennemride, og godt krydret med hyggelige snakke og gode grin, så var smilet svært at tørre af ansigtet undervejs! En enkelt afsidning blev det til, men rytteren var heldigvis i sadlen igen og kunne fuldføre ridtet.

Efter endt ridt var der en halv time til at afvaske de svedige heste, tørre skidt og støv af ansigtet og væde halsen med hvad man hver især foretrækker, for til slut at mødes i jægerstuen, hvor der blev serveret fiskekagemand, holdt takketaler samt præsentation af næstkommende jagt på Vejlskovgård v. Hans Jakob Fenger. En skøn, skøn dag i godt selskab og en meget vellykket jagt. Tak for det!

Annette Munk