Jagt nr. 9 ved Thy

Ræve og jagtlægger: Carina Rose og Suzanna Child

Master: Kim

Bagmaster…

Da alle endelig havde fundet adressen (Tvorupvej og ikke Thorupvej) var alle til hest ca. 10.40 Hvorefter Master Kim kunne byde velkommen til alle ryttere og gæsterne. Jesper og hans hjælper klarede flot serveringen af portvinen, hvor efter alle gæsterne steg op i jagtvognen, og kørte mod den første serie.

Alle heste var klar på opgaven, hvilket var 9 smalle pallespring, med gennemslag i gran, i en mindre juletræsplantage. Hop, hop, hop og alle var igennem, derefter gik ruten mod skoven, hvor der var 3 fine serier inden pausen. Ingen af dem volte problemer for feltet.

Så blev det ”pausetid”, jagtvognen med forsyninger var fremme og kunne forsyne alle med øl og vand.

Alle til hest`s igen og jagten kunne fortsætte. Serie nr. 5, brandbæltet, starter med 2 grøfter og efterfølgende 3 stativspring. De fleste klarer grøfterne i 1. forsøg, andre klarer det i 2. forsøg.

Serie nr. 6, bestod af 4 lette stativspring på en græsmark, som alle bare fløj over.

MEN så gik ruten mod jagtens sværeste/sjoveste og mest puplikumsunderholdende del. Det må være den del, der hedder Susannaz Naturpark J J De 2 første spring ligger på bue mellem træer, 3. er jo bare en kævle (men bag den er der så en stor vand ”hul”) tror alle klarer den i første forsøg, derefter er det videre til et spring (bue til højre) og så bue til venstre, på ad bakke….. så kommer det sjove, kævlen på toppen, efterfulgt af nedspring i vand. Vandet kan man så først se når man ”når toppen” Der bliver feltet skilt… incl. undertegnede der må ud i andet forsøg, hvilket resultere i en hest der tror vi springer ”længdespring”. Alle kommer gennem vandet og får afsluttet jagten på Suzannas flotte låge med gennemslag i pileris.

Jeg er sikker på alle syntes det var en helt fantastisk tur og der var en super god stemning i feltet. Vejret var perfekt til ridning, og bunden var ok, trods det havde regnet i dagene op til.

Feltet var på 24 equipager.

Den 4. jagt i efteråret blev den første efterårsjagtjagt uden afsidninger… hvilket må betyde, alle er ved at være ”indsprunget” inden årets sidste jagt, Hubertusjagten.

Dagen sluttes af med spisning i gildesalen, hvor stemningen var høj.

Carina Teglgaard