Jagt nr. 4 ved Wiffertsholm

Master: Kim Schewing-Christensen
Bagmaster: Bjarne Mørup
Referant: Anne Sørensen

Vejret var med os jagtryttere denne skønne lørdag den 25. maj. Østhimmerland viste sig med solskin og blå himmel, og på Gl. Wiffertsholm gods var skoven lysegrøn.
Vi blev budt velkommen foran hovedbygningen, hvor der blev holdt et minuts stilhed for afdøde godsejer Torben Ramshart Lindegaard. Hans søn, hofjægermester Flemming Ramshart Lindegaard, talte hjerteligt til os alle, en rigtig varm velkomst. Eftersom taler, velkomst m.m. lige tog lidt længere tid end normalt, så kom feltet først af sted omkring kl. 10.45 (det skal så senere vise sig ikke at have nogen form for betydning).
Jagtlægger Kim Schewing havde sørget for flot varieret terræn. Frodig skov og hede landskab med 7 udfordrende springserier. Her var god højde, snoede spring i lyngen og den sidste serie, som Kim kaldte ”Konge-serien” bravo – jovist, og alt tog vi i en rasende fart. Bestemt ikke negativt, tværtimod! Der var et kanon flow under hele jagten og ALLE fuldførte. Dette fantastiske tempo gjorde jo, at vi var færdige med jagten kl. 12.50 og så betød det intet, at vi var lidt forsinkede fra start.
Efter kærlig røgt og pleje af vore seje gangere, indtog vi frokosten i rytterstuen, hvor Kim havde bestilt KÆMPE landgangsbrød til folket.
Endnu en skøn jagt og højt humør i Jydsk Jagtrideklub.
Tak for det Kim.

Referent: Anne Sørensen