Jagt nr. 1 ved Moesgaard

Ass. master: Gitte
Ræve: Liv Bjerre og Hans Jakob Fenger
Bagmaster: Michael Laursen

Årets første jagt blev afholdt ud fra det smukke Moesgaard. Natten igennem havde det regnet, men nu var der tørvejr og en perfekt temperatur til at ride jagt i.

Paraden blev afholdt på gårdspladsen, foran hovedbygningen til herregården, hvor 21 ryttere stod linet pænt op.

Efter velkomst red feltet afsted mod første serie. En dejlig lang serie med 13 forhindringer, placeret i et bakket terræn. Seriens sidste tre spring blev sprunget fire og fire, afsluttet med en dyb landing.

Serie nr. 2 var kun bygget af skovens materialer. Fin højde og sjovt med noget anderledes end trekant springene.

Serien blev efterfulgt af en tur på stranden og i galop ned gennem Giber å. Åen var fyldt godt op efter nattens regn, alligevel kom alle tørskoet igennem.

Den nøgen dame, måtte ligge græs til vores pause.

Efter pausen rider vi mod serie 3, dog måtte feltet stoppe eftersom en havde tabt sin mobiltelefon og pung. Heldigvis blev det opdaget af en opmærksom rytter som var hurtig af og samle op.

Serie tre lå på et snoende spor. Så man kun så enkelte spring af gangen. Grundet nattens mængde af regn, sprøjtede vandet her op mellem benene på hestene, alt imens serien blev redet.

Serie 5, en rute lagt igen i en sjovt terræn. Op og mere op, ned, op igen, for så at slutte af med ned. Denne gang af et dyb sandskred. Godt fundet på!!

Nu gik turen mod Wilhemsborg, ned gennem Giber å og op på en af “hylderne” og ride. Herfra havde vi den flotteste udsigt ned over åen som løb ved vores side og skoven.

Jagtens sidste serie var fyldt op med god plads, en okse og som slut en velbygget ligkiste.

Alle vendte glade næsen mod Moesgaard hvor jagten blev blæst af.

Hestene blev vartet og efterfølgende var Jens og Lene venlige at invitere os i drivhuset til madpakker. Lene havde bagt drømmekagen fra Brovst og lavet kaffe.

Alt i alt er rigtig dejlig dag og god jagt.

Tak til jagtlægger for en god begynder jagt. En jagt bygget lige efter bogen, hvor faktisk alt blev afprøvet. Efter denne jagt kan man kun glæde sig til endnu flere jagter

Herluf Rahr