Vinterjagt 2013

Bestyrelsen afholdte en vinterjagt, som dog ikke var en tællende jagt, med start fra Kompedal Lejeren.

Vi var 13 friske ryttere, som var mødt op i det smukke vintervejr. Kim bød velkommen og ønskede os alle en dejlig ridetur i solskinnet.

Da Kompedalen var dækket af 15-20 cm sne, blev der ikke sprunget på de høje spring, første prøvelse for hest og rytter var nogle faste stammer på ca. 60 cm, der var pyntet på toppen med sne, hvilket gjorde at nogle af hestene sprang godt til, for ikke at røre “de farlige spring”.

Derefter gik turen rundt i natravne reservatet hvor flere af de modige heste sprang de nye spring. Efter pausen varmede enkelte benene op på en fast bygget serie af forskellige typer spring.

Til sidst sluttede vi af med at ride/springe turen gennem dalen, hvorefter turen gik hjemad mod lejren i frisk galop.

Efter vinterridtet, så havde Jens fundet den store “suppegryde” frem og der blev fyret godt op under melboller og hvad der ellers var i den gamle gryde. Det var en god afslutning i hyggeligt selskab.

Alle syntes det var en hyggelig dag i skoven på friske heste og smukt vejr.

Referent: Jette Lægaard