Sådan bliver du jagtrytter

Ønsker du at blive jagtrytter?

Så ring eller send en mail til en af vores mentorer eller et bestyrelsesmedlem, så hjælper vedkommende dig.

For at blive optaget som medlem af Jydsk Jagtrideklub skal du have deltaget i mindst fire jagter som gæst. Herefter kan du blive indstillet til medlemsskab og dermed retten til at bære klubbens kendetegn – den gule krave og jagtemblemet på den røde ride jakke.

Som ny jagtrytter vil du komme under vingerne af en erfaren jagtrytter, der vil tage sig godt af dig på dine første jagter, samt sætte dig ind i klubbens skrevne og uskrevne regler og traditioner. Jagtridning handler nemlig om meget mere end blot ridning!

Enhver gæst skal inden jagtstart præsenteres for klubbens formand samt dagens Master.

Har du en ganske almindelig hest med normale evner til spring, og kan du styre den i terrænet, så er det bare om at komme i gang

Husk på, at jagtridning først og fremmest handler om, at alle får en god og sikker dag i naturen i hyggeligt samvær med gode jagtkammerater, heste og publikum.

Jagterne foregår på godser og gårde rundt om i Danmark, hvilket giver dig en unik mulighed for at stifte bekendtskab med naturskønne områder, som du måske ikke troede eksisterede.

Tøv ikke, ring i dag, så står vi klar til at hjælpe dig på den næste jagt!

God fornøjelse og velkommen i vores klub…

Mentorer

Denise Larsen